Pozdravljeni v novem letu. Kot ste verjetno že opazili na ostalih družbenih medijih, smo med novoletnimi prazniki dobili pošiljko novih koles NOX. Žal pa nam je virus malce zagodel in našega fotografa zaklenil med domače štiri stene. Kolesa že čakajo v izložbi in za najbolj radovedne so že na ogled v ELPEC eBikes poslovalnici na Letališki. Mogoče ste se že vprašali, kaj dela ta e-kolesa tako zanimiva, zakaj so fantje in punce iz ELPECa tako navdušeni. Iz izredno pestrega izbora tehnološko vrhunsko dodelanih e-koles, so naše oko ujela hibridna kolesa iz njihove ponudbe. NOX hibridna kolesa imajo vgrajene Fazua motorje. To so ultra lahki motorji, ki so tako zasnovani, da jih lahko tudi odstanite in e-kolo pretvorite v navadno kolo.

 

Začetki

Fazua je nemško podjetje s sedežem v München-u. Leta 2013 ga je ustanovila skupina bavarskih kolesarjev entuzijastov. Kljub temu, da so eden mlajših prisotnežev na trgu, so svoj čas na trgu dobro izkoristili. Od samega začetka imajo že nekoliko drugačen odnos in pogled do e-koles. Ustvariti so želeli sistem, ki prestavlja meje mogočega, vendar ohranja pristnost kolesarstva. Pod vodstvom upravnih direktorjev Johannes Biechele in Fabian Reuter je podjetje razvilo inovativen e-kolesarski pogonski sistem, ki postavlja do tedaj zarisane norme pod vprašaj. 

 

FAZUA DRIVEPACK

Končni produkt je sistem Fazua Drivepack. Sistem vključuje motor, baterijo in elektroniko zapakirano v izredno kompaktno enoto, ki tehta le 4,6kg. Za ta sistem se posebaj odločajo znamke, ki želijo zelo diskreten izgled kolesa. Od bolj znanih znamk, ki uporabljajo Fazua motorje so: Canyon, Corratec, Pivot, Trek, NOX...

 

Poleg teže in oblike pogonskega sistema Fazua od ostalih ponudnikov loči tudi delovanje. Sistem je sestavljen iz ohišja, v katerem najdemo baterijo in motor. Spodnja enota z gonilnim ležajem opravlja dvojno nalogo, saj hkrati deluje kot navadni gonilni ležaj in s pomočjo kotnega gonila dovaja moč iz elektro motorja na verižnik. Takšna konstrukcija omogoča prosti tek brez upora. To pomeni, da vas nad 25 km/h (kar omejuje evropska zakonodaja) kolo ne ustavlja, ampak je enostavno v prostem teku. Druga prednost te konstrukcije je, da lahko ohišje z baterijo in motorjem enostavno odstranite in svoje e-kolo vozite kot navadno kolo.

 

Modeli

V ponudbi Fazua pogonskih sklopov lahko izbirate med dvema modeloma:

Ride 50 Evation

  • teža sklopa: 4,6 kg (spodnja enote z gonilnim ležajem: 1,3 kg; motor in ohišje: 1,9 kg; baterija 1,5 kg )
  • navor motorja: 55 Nm
  • kapacitete baterije: 252 Wh
  • moč sklopa: 250 W

Ride 50 Trail / Street

Naslednik Evation model, ki se lahko pohvali z 10% večjo izhodno močjo, boljšo učinkovitostjo motorja in težo so zmanjšali za 6%. Prenovljena spodnja enota z gonilnim ležajem ima sedaj 67% zob za boljšo in hitrejšo odzivnost("engagment").

  • teža sklopa: 4,4 kg (spodnja enote z gonilnim ležajem: 1,2 kg; motor in ohišje: 1,8 kg; baterija 1,4 kg )
  • navor motorja: 58 Nm
  • kapacitete baterije: 252 Wh
  • moč sklopa: 300/350 W

 

Povezljivost

Interakcija z pogonskim sklopom poteka s pomočjo upravljalnika in FAZUA App, ki ga lahko namestite na pametno napravo. Glede na obliko, pritrditev in namen so na voljo trije modeli upravljalnikov:

  • REMOTE BX - primeren za gorska kolesa, pritrditev na krmilo ob ročaj
  • REMOTE RX - primeren za cestna in mestna krmila, bolj diskreten
  • REMOTE FX - vgrajen v zgornjo cev e-kolesa

Z upravljalnikom lahko menjajte med tremi stopnjami: BREEZE, RIVER, ROCKET. FAZUA App pa omogoča konfiguracije stopenj in ustvarjanje osebnih voznih profilov.

 

E-kolesa iz naše ponudbe s FAZUA motorji:

NOX HELIUM ALL-MOUNTAIN 5.9 EXPERT FAZUA

NOX METROPOLIS HIPSTER FAZUA

NOX METROPOLIS HACKER FAZUA 

Komentarji

ELPEC eBikes

ELPEC eBikes je komentiral:

Pozdravljeni,

Po proizvajalčevih navedbah, lahko z optimalnimi voznimi pogoji v programu Breeze dosežete do 1800 višinskih metrov ali 120 kilometrov. Vredno je omeniti, da Fazua sistem prinaša drugačno izkušnjo, ki smo jo navadno vajeni od e-kolesa. Sistem je resnično ustvarjen za aktivnega kolesarja, ki pomoč išče v res ključnih trenutkih, zato pogon bolj varčno koristi. V ta namen je tudi razvit prosti tek v pogonskem sklopu in njegova nizka teža.

Podrobneje si lahko o temi tudi preberete na naslednji povezavi: https://fazua.com/en/support/help-center/toolbox-software/maximum-vs-minimal-assist/

Lep pozdrav,

ELPEC eBikes

Goran

Goran je komentiral:

Super novost za E-kolesarje, pregleden in strokovno zanimiv članek. Bravo.

Vprašanje:

Iz tehničnih specifikacije je razvidno, da je moč baterije glede na manjšo velikost baterije manjša, kar je logično. Kakšen je domet E-kolesa, ki uporabljajo pogonski sklop Fazua? LpG

Napiši komentar

Ne pozabite: komentarji so pred objavo pregledani.